Povedz mi čo čítaš . . .

15. novembra 2014, titus, Nezaradené

Čítanie hodnotnej literatúry je nielen vzdelávajúce, ale robí ju v živote každého človeka, muža alebo ženy, veľmi užitočnou činnosťou. Podľa princípu ´povedz mi s kým sa priateľíš, poviem ti, kto si´, by sa dalo povedať tiež ´povedz mi čo čítaš a ja si urobím predstavu, akým vzdelaným človekom si´. Jeden franúzsky filozof a zároveň aj politológ menom Montesquieu (Charles-Louis de Secondat), raz napísal tieto slová: ´Osobné štúdium je pre mňa vždy tým najdokonalejším liekom proti únave zo života´! V žiadnom momente nepociťujem úzkosť alebo stres, ktorý nemôžem odstrániť čo len hodinou hodnotného čítania´! Poznáš osobne knihu, ktorú môžeš čítať neprestajne a znova a znova a z ktorej čítania sa nikdy neunavíš, ktorá z teba urobí vzdelaného a praktického človeka? Bude ťa sprevádzať na ceste v živote, lebo nato bola písaná.